‚OBSYDIAN’ Jennifer L. Armentrout – recenzja

‚Kiedy przeprowadziliśmy się do Zachodniej Wirginii, zanim zaczęłam mój ostatni rok w szkole, musiałam przyzwyczaić się do dziwacznego akcentu, rwącego się łącza internetowego i całego morza otaczającej mnie nudy… Aż do momentu, kiedy spotkałam mojego nowego, wysokiego sąsiada i niesamowitych, zielonych oczach. Wtedy sprawy zaczęły obierać zupełnie inny kierunek… Ale kiedy zaczęłam z nim rozmawiać zrozumiałam, że Daemon jest wyniosły, arogancki i doprowadza mnie do szału.  Zupełnie nam nie po drodze. Zupełnie. Jednak kiedy zostałam zaatakowana, a Daemon dosłownie zamroził czas, cóż, stało się coś zupełnie niespodziewanego. Wpadłam w kłopoty, groziło mi śmiertelne niebezpieczeństwo. Jedyną szansą, żebym wyszła z tego cało, było trzymanie się blisko Daemona, aż przygaśnie blask. Jeśli oczywiście sama go wcześniej nie zabiję. ‚

2016-12-03-14-51-49

‚Obsydian’jest pierwszym tomem bestsellerowej serii ‚LUX’.

Jest to książka, która poza uczuciem między dwojgiem ludzi i nadnaturalnych umiejętnościach, opowiada również o wspaniałej przyjaźni, potrafiącej przezwyciężyć wszelkie różnice oraz miłości i poświęceniu dla najbliższych.

Jest to piękna historia młodej Katy, która zamieszkuje obok nie do końca normalnego rodzeństwa. Daemon jest nieufny i niemiły w stosunku do dziewczyny, natomiast jego siostra Dee zachowuje się wręcz przeciwnie, starając zaprzyjaźnić się z Katy.

Opowieść jest pełna tajemnic. Książka momentami rozbawia oraz wzrusza czytelnika.

Dodatkowy plus należy się za przepiękny grzbiet książki (zdjęcie niżej) oraz dodatkowe fragmenty umieszczone na końcu opowiadania. Zamieszczone są tam wybrane rozdziały oczami Daemona Blacka, dzięki czemu możemy zobaczyć niektóre sytuacje z innej perspektywy. Uważam jednak, że warto przeczytać je po skończeniu ‚właściwej’ części książki, ponieważ są tam wspomniane momenty, które w oczach Katy rozwiązują się później.  Dodany jest również fragment drugiego tomu.

20161203_144909

Niestety książka posiada również minusy. Największym z nich według mnie jest ciągłe rozmyślania ‚jaki ten Daemon jest wspaniały’. Nie powinno oceniać się książki po okładce, ale uważam, że stanowi ona kolejny minus (zdjęcie wyżej). Czasami możemy zauważyć także dość płytkie rozmowy, jednak nie jest ich dużo.

Ostatecznie biorąc pod uwagę wszystkie za, jak i przeciw przeczytania książki, serdecznie wam ją polecam. Historię czyta się szybko, jest lekka, a w niektórych wydarzeniach można znaleźć podobieństwa do własnego życia.

Moje ulubione cytaty:

” – Lubię patrzeć w niebo. Jest w nim coś niezwykłego.- Ponownie spojrzał w górę. – Jest nieskończone.”

„- Zawsze uważałem, że najpiękniejsi ludzie, naprawdę piękni w środku i na zewnątrz, to tacy, którzy nie są świadomi swojego wpływu.- (…). – Ci, którzy chwalą się swoim pięknem, co z tego mają? Ich piękno jest ulotne. To tylko skorupa,  skrywająca ciemność i pustkę.”

A wam jak podobał się ‚Obsydian’?

Jesteście chętni do przeczytania tej właśnie książki?

Pozdrawiam was kochani!

~♡

Skomentuj

